Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Párizs

2009.07.15

Egy megvalósult Álom!

Több mint egy évvel ezelőtt egy hirtelen felindulásból úgy döntöttem hogy megtervezek egy utazást egy Európai nagyvárosba. Az elhatározást tettek követték és rövid idő múlva több európai városi utazási terv született. Később a sok közül egy kezdett határozottan körvonalazódni, mégpedig Párizs. Sajnos még mindig igen magasak voltak a költségek , így aztán elkezdődött a eme célpont költségcsökkentése, mely még ekkorra sem lett aprópénz de már szolídnak mondható.

A megvalósítás még váratott magára, és majdnem egy évvel később hosszas vívódás után hirtelen ötlettől vezérelve öltött testet hónapokkal az utazás előtt (lásd. "Ki korán kel aranyat lel!"). Majd következett az izgatott várakozás, kétségekkel telve, mert hát a netes foglalás szememben nem egy életbeiztosítás. Szerencsére ez az eseménysor erre tökéletesen rácáfolt. Íme álljanak itt a tervezett költségek az utazás elöttről:

WizzAir  : 16740Ft  (Biztosítással+illetékkel+repjegy)

Szállás : 11172Ft  (2 éjszaka)

TGV      : 13832Ft   (Paris-Frankfurt  kb. 600Km/3h45m, átlagseb:160Km/h)

Orange: 13900Ft   (Frankfurt-Budapest  kb 830Km/14h30m, átlagseb:58Km/h)

Bizt.      :   1560Ft    (4 napos utasbiztosítás K&H)

--------------------------

Össz ev:  57204Ft

Transz :   3640Ft  (Beuvais-Paris)

Helyi k.:   4050Ft  (1-3 zóna, 2 napos bérlet)

Összes: 64900Ft


Maga az út július elején esett meg. Az időjárás előrejelzés nem sok jóval kecsegtetett (sok-sok eső), de utólag azt kell mondjam ennél jobb időt kívánni sem lehetett volna.

Kép


A repülőn ülve hol tiszta időben, hol a felfők tengere felett utaztunk szóval mindenből kijutott. Első légiútnak asszem kiváló volt. Madártávlatról látni az Örs-vezér teret, a SportArénát, a Határ utat nem semmi, de ami igazán "ütött", hogy 8 perccel a felszállás után megpillantottuk a Balatont és ekkor fogtam csak föl eme ("Ki gépen száll fölébe, annak térkép e táj") sorok valódi jelentését. Majd gonndolom újabb néhány perc múlva elhagytuk az ország légterét és folytattuk a majd másfél ezer Km-es utunkat. A változékony időjárásnak köszönhetően sokféle körülményt megpillanthattunk, hol viharcella mellett, hol kifogástalan tiszta időben, és volt mikor a végtelen felfők felett suhantunk, de egy biztos a felhők felett mindig kék az ég.

Leszállás után negyed órával már egy buszon utaztunk Párizs felé, ami kicsit több mint egy órát vett igénybe. Elgondolkodtató volt viszont, hogy 1300 Km megtételére mindössze közel 2 órára volt szükség, a maradék 80 Km-hez meg még ennyi időre. Az is fura volt hogy negyed 1-kor még Budapesten voltunk és rá 3 és fél órára már megpillantottam az Eiffel-tornyot Párizs utcáin grasszálva.

Az első dolgunk a metró megtalálása és a bérlet megvétele volt, amely igen könnyen ment mivel az utas tájékoztatás az egész párizsi ott tartózkodásunk alatt tökéletes volt. Minden közérthető, és egyértelmű. A szállást az arab negyedben sikerült találnunk, bár ezzel csak akkor szembesültünk mikor a metróból feljöttünk. A hotel Olympic egy tipikus francia szálló volt, rengeteg francia stílusjeggyel. Többek között a keskeny folyosók, kis szobák, bádogtetők, és az apró mintás tapéta jellemezte. A szoba gyakorlatilag csak két ágyat, és egy asztalt tartalmazott székekkel, de mivel mi gyakorlatilag csak aludni jártunk ide tökéletesen megfelelt.

Kis pihenő után 6 óra körül indultunk gyalog a Sacré Coeur meghódítására, útközben magunkhoz vettünk egy-egy arab szendvicset, amit egy békés parkban költöttünk el. Itt volt alkalmunk megtapasztalni a franciák vendégszeretetét, és nem utolsó sorban nyelvtudásukat. Történt ugyanis hogy ebben a parkban volt egy tetszetős víztoronynak tűnő építmény, és hát gondoltuk hogy megkérdezzük a mellettünk békésen üldögélő 60-70-éves nénikét hátha tud róla valamit, ha egyáltalán megérti mit is gagyarászunk neki angolul. Az én állam leesett mikor gond nélkül angolul válaszolt és elkezdte ecsetelni hogy ez a Sacré Coeur-nak része……

 

Este 7-re végül megérkeztünk a „Megszentelt szív bazilikájához” a Montmartre-n, ahonnan igen szép kilátás nyílik a fél városrKépa. Ez a domb egész Párizs legmagasabb pontja a maga 130 méterével, távolról gyönyörű a fehéren kiemelkedő székesegyház.

Innen a Diadalívhez robogtunk, melynek méretei, és a műemléket körülvevő körforgalom méretei is bámulatosak, hát még a forgalom ami benne kavarog.

Bizton állíthatom hogy egy ilyen közlekedési csomópont bármelyik közép-, kelet-európai országban káoszba fulladna. Köves körforgalom, táblák nélkül, és minimum 7 sáv, felfestések nélkül. Egy dudaszót sem hallani pedig, nem egyszer jön ki valaki a körforgalomból a legbelső sávból! Szavamra mondom hihetetlen!

Egy kis metrózás után jutottunk el a nap és az egész utazás fénypontjához, az Eiffel-toronyhoz ami mindkettőnket nagyon megigézett. Egy fárasztó nap után nem sok jobb dolog van mint kiülni a torony tövében a barátokkal egy kellemes beszélgetésre, közben pihentetni a szemünket az elénk táruló képen. Előttünk Párizs ékessége, mögötte pedig a lenyugvó nap, és mindez este 10-kor!

Kép

Éjfél után indultunk haza és döbbenten konstatáltuk hogy mennyi történelmi emlék van még szétszórva a fények városában amiről még csak nem is hallottunk. Este elégedetten hajtottuk álomra a fejünket, tudván hogy egy napba ha akartunk volna sem tudtunk volna többet belesűríteni.

Reggel, no nem túl korán fölkerekedtünk és újra belevetettük magunkat a látványosságok sokaságába. A Bastille-al kezdtük, ahol egy oszlop, és tetején egy angyal jelzi a múlt korok emlékét.

A következő állomás a Louvre épületegyüttese benne az üvegpiramissal, előtte pedig a hatalmas parkkal, távolban a Concorde-tér közepén álló obeliszkkel. Az üvegpiramis igen furcsán hat a reneszánsz épületkomplexum közepén, talán nem túlzás azt mondani hogy nem harmónizál.

A Szajna partján haladva meg kellett állapítanom hogy itt biztosan nem fogok romantikus sétát megejteni annyira átható húgyszag van hogy alig várja az ember hogy feljusson a rakpartról. A Notre-Dame viszont kárpótolt minket. Jó kis Haagen-Dazs fagylaltot nyalogattunk akkortájt (nem semmi a 12 EUR-ós ár 4 gombócért). A székesegház aprólékos faragványai nekem elnyerték a tetszésemet, kár hogy hamar lépnünk kellett ha még a Mona Lisat is látni akartuk. Ha a pénztáros hölgy nem segít nekünk a főirány megadásában valószínüleg nem láthattuk volna eme műalkotást, ami egy óriási kő(márvány)tábla közepén árválkodik. Mindenesetre mi nagyon boldogok voltunk hogy itt lehettünk, és csak ámuldoztunk a szebbnél-szebb termek sokaságán. Szerintem a nekünk jutó közel két órát kihasználva is jó ha az egész tárlat 1/8 láttuk, ami kiemeli a múzeum méreteit.

Kép Innem még elszaladtunk a La Defense-hez amit jól tettünk hogy nem hagytunk ki, hiszen el sem hittem volna hogy van egy teljes városrész full modern stílusban. És ez természetesen mindenre vonatkozik, műemlékekre, épületekre, még a temető is kissé futurisztikus. Este 10-kor természetesen még visszaballagtunk az Eiffel-toronyhoz és szomorúan kontatáltuk hogy holnap útra kell kelnünk Frankfurt felé.

Reggel korán már nem sokkal 9 óra után fölpattantunk egy TGV-re amivel keesebb mint két órával később magunk mögött hagytuk franciaországot. Ennek nyilvánvaló jegyei is voltak mivel a vonat a németeknél jelentősen belassult. 1 óra után érkeztünk meg a pályaudvarra, ahol már magyar MÁV szerelvénnyel is találkoztunk, és mi sem természetesebb mint hogy műszaki hibás volt az egyik kocsi.  

 Párizs után Frankfurt igen kopárnak és üresnek tűnt, no de azért csak találtunk egy szép, régi germán stílusú teret, és a frankfurti váci utcában pedig egy igen furcsa plázát ami csupa görbület, mindez üvegből. az ember beleveszik merre is van a fent és lent. Összességében máskülönben egy igazi modern nagyváros, a Majna-folyó mentén.
Frankfurtból már közvetlenül Budapestre vezetett az utunk, egy kellemes 14 órás buszozással, és néhány röpke pihenővel. Nem mondom a 10-dik óra után már bármi jobban esett volna mint ülni a buszon.

Mindent egybevetve, egy felejthetetlen 4 nap volt amit bármikor szívesen megismételnék! 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.